Van klassieke massage tot bindweefselmassage. Gerichte en adviserende behandelingen met veel zorg en aandacht.
Terug naar alle behandelingen

Voetreflexzonemassage

Een weldaad voor de voeten en organen

Voetreflexzonemassage is een massage die er vanuit gaat dat punten op de voet corresponderen met organen, zenuwbanen en spieren in het lichaam. Deze punten worden ‘reflexzones’ genoemd. Door massage en druk uit te oefenen op deze reflexzones wordt een reactie bewerkstelligd in dat deel van het lichaam dat correspondeert met de reflexzone.

De voetreflexzonemassage laat zich met heel veel andere behandelingen combineren. Belangrijk is daarbij wel dat die behandelingen op elkaar worden afgestemd. Aan de hand van uw klachten zal ik dan ook een combinatie adviseren. De methode is geschikt voor alle leeftijden. Ook jonge kinderen en ouderen blijken prima op de behandelingen te reageren.

Indicaties

Indicaties voor voetreflexzonebehandelingen zijn o.a.: hoofdpijn, migraine, maag- en darmklachten, longaandoeningen, eczeem, allergieën, rugklachten, stress, menstruatie- en overgangsklachten, plasproblemen, nek/schouderspanningen, bekkeninstabiliteit enz.

Er zijn echter ook enkele contra-indicaties: bij infectieziekten en ziekten met hoge koorts, acute ontstekingen of operatief beter te behandelen klachten maar ook in de eerste drie maanden van een zwangerschap mag u geen voetreflexzone- behandeling ondergaan!

Behandeling

Een voetreflexbehandeling duurt ca 30 minuten en wordt uitgevoerd met de duimen en vingertoppen. Tijdens de behandeling kan duidelijk worden in welke gebieden het evenwicht verstoord is door het ontstaan van prikkels, pijn, jeuk, transpiratie of kleurverschil. De plaats waar dit gebeurt, geeft aan welk orgaan of lichaamsdeel uit balans is. Door die plekken intensiever te behandelen, wordt het evenwicht in het daarmee overeenkomende orgaan of lichaamsdeel herstelt. In het algemeen geldt: hoe gevoeliger een gebied is hoe meer aandacht dat gebied nodig heeft. Die gevoeligheid is voor iedereen anders en kan per keer verschillen. Beide voeten worden altijd geheel behandeld (het lichaam is immers een geheel), daardoor krijgt het lichaam de kans zijn evenwicht te hervinden.

Een voetreflexbehandeling is niet alleen een prettige, maar ook een veilige methode van behandelen Deze therapievorm activeert en ondersteunt het van nature in iedereen aanwezige zelf herstellend vermogen; Er wordt geen diagnose gesteld en er worden geen geneesmiddelen voorgeschreven. Wanneer duidelijke afwijkingen herkend worden, zal je geadviseerd worden een arts te raadplegen.